ORARUL ACTIVITĂȚILOR DIN SĂPTĂMÂNA ”ȘCOALA ALTFEL”

CAMPIONATUL – LEAGUE OF LEGENDS

Activitatea principală: Artă și imaginație

Subactivitatea: 001.01 Tradiții și obiceiuri pascale – prof. Daria Stoleru

Descriere subactivitate:

Proiectul isi propune sa informeze elevii cu privire la traditiile si obiceiurile Pascale din intreaga lume.  Activitatile care se vor desfasura in saptamana Scoala Altfel sunt :

  1. Realizarea de felicitari, ornamente si colaje de pasti;
  2. Picnic cu produse Pascale;
  3. “Pastele la romani”-intalnire cu un preot la biserica de la Coroana.
  4. 10 idei creative de vopsire a oualor

Număr de ore alocat: 5 ore

Zilele de desfășurare: Luni, Marți, Miercuri, Joi, Vineri


Activitatea principală: Artă și imaginație

Subactivitatea: 001.02 Mici meșteșugari – prof. Oprea Simona, prof. Alina Pop, prof. Alina Oros

Descriere subactivitate:

  • Micii meşteşugari
  • Atelierul moţat

Poftiti de folosiţi alfabetul motivelor tradiţionale româneşti !

   O alternativă la o zi obişnuită, prin împărtăşirea şi/sau dobândirea de cunoştinţe noi legate de arta tradiţională românească, de meșterit pentru frumosul artistic – prin transformarea obiectelor de uz casnic în obiecte decorative.

„Soarele, crucea, cerul instelat, stelele, berbecul, taurul, pasarea – reprezinta totusi majoritatea covarsitoare a semnelor care ar trebui sa fie pe obiectele ce ne înconjoară. Pentru ca in fiecare an toate planetele se aliniaza in formula asta fericita care permite sa vina primavara si face posibila viata pe pamant. Cand o sa intelegem ca suntem parte din lume, cand o sa fim atenti si o sa traim in ritmul ei, o sa facem gesturile nu mecaninc, repetand ce ni s-a dat, din obisnuinta (datina / obicei) ci o sa ne apropiem de acel autentic pe care nu-l gasim de cumparat.”

   Un atelier ce se cere descoperit, simțit, pipăit, ascultat, observat, chiar mirosit.

   Dintr-un basm românesc sau de pe o ie ţărănească, se alege un element moţat, care se răsuceşte, se împleteşte şi poveşti povesteşte pe linguri, cutii şi tapiserii.

Număr de ore alocat: 5 ore

Zilele de desfășurare: Joi


Activitatea principală: Artă și imaginație

Subactivitatea: 001.03 Micul artist – prof. Alina Pop, prof. Oprea Simona

Descriere subactivitate:

Micul artist – Atelier pentru copii mari/mici, părinţi şi bunici

„Spunând DA visurilor şi acţiunilor tale, deschizi în mintea ta o cale care te conectează cu însăşi esenţa vieţii. Îţi depăşeşti frica, nu mai eşti nesemnificativ, ci îţi dai posibilitatea să auzi, să recunoşti chemarea vieţii şi să porneşti către acele activităţi care îţi conferă un sentiment de împlinire şi dau sens vieţii tale pe pământ.”       Lisa Nichols

Vizită si Atelier de bricolaj la Centrul de Resurse şi Referinţă în Autism „ Micul Prinţ” Bistriţa

   Ne jucăm, povestim şi bricolam alaturi de copii si parinţii lor.  Dăm formă cu ajutorul hârtiei, umbrei, vorbei, creionului, lemnului, margelei, pensulei şi acuarelei tuturor viselor copiilor.

   „Viselor” de copii le vor creşte aripi si vor vrea sa vadă lumea colorat desenată, fapt pentru care, creaţiile micilor si marilor artişti vor fi prezentate în centrul vechi al oraşului – zona Pietonal, in cadrul manifestărilor prilejuite de marcarea Zilei internaționale de conștientizare a autismului.

Sunt aşteptaţi copiii curioşi să împartă pasiune, chef de joaca şi bună dispoziţie!

Număr de ore alocat: 5 ore

Zilele de desfășurare: Miercuri


Activitatea principală: Artă și imaginație

Subactivitatea: 001.04 Creativ Art – prof. Alina Oros, prof. Alina Pop, prof. Simona Oprea

Descriere subactivitate:

Atelierul de creativitate “Obiecte” specifice sărbătorilor Pascale

Dincolo de punct, linie, pată și formă începe timpul.  POFTIŢI de ÎNDRAZNIŢI la masa cu magie-lipici-sclipici!

   Proiectăm cu mâinile şi mintea – deprindem abilităţi practic, reuşind astfel să creăm lumi cu sunete, materialități, culori și texturi diferite  ( pictură pe diverse suporturi, colaj textil, povești cu “A fost odata…”).

   Dintr-o poveste românească sau o amintire bună de păstrat, se alege un personaj şi/sau un element al portului tradiţional, o temă sau o mireasmă potrivită să începi o zi altfel. Amesteci cu puțină curiozitate, un dram de talent, multă poftă de joacă și adaugi un strop de magie. Din hârtie, lemn, mărgele, cârlige de rufe, carton, ace, sticlă şi culoare, pânze şi fotografii, povestea sau jocul tău, sub îndrumarea noastră, prinde forma unui atelier creativ. Se consumă câte unul sau trei, de ce nu !?

   Poveştile-obiect realizate vor fi donate Centrului de Referinţă şi Autism  ”Micul Prinţ” Bistriţa (terapie de recuperare pentru copii cu tulburări din spectrul autist).

Număr de ore alocat: 5 ore

Zilele de desfășurare: Luni


Activitatea principală: Artă și imaginație

Subactivitatea: 001.05 Gastronomia, a VIII -a artă, prof. Sorin Puțura, prof. Georgeta Popa

Descriere subactivitate:

Obiectivul urmarit:

-Invatarea unor obiceiuri alimentare sanatoase;

Activitati:

– Discutii libere;

-Prepararea unor salate de legume, fructe și aperitive;

– Momente vesele pe teme gastronomice din regiunile tarii;

-Concurs cu degustare: premii, aprecieri si diplome.

Număr de ore alocat: 5 ore

Zilele de desfășurare: Luni, Marți


Activitatea principală: Artă și imaginație

Subactivitatea: 001.06 Știința de a spune bancuri, prof. Sorin Puțura

Descriere subactivitate:

Obiectiv urmarit:

-Buna dispozitie si amuzament;

Activitati:

-Discutii libere;

– Alegerea glumelor si a bancurilor pe teme diverse( gastonomie, cultura, traditii, obiceiuri etc.)

-Joc de rol (interpretarea glumelor); Concurs, diplome, laude.

Număr de ore alocat: 5 ore

Zilele de desfășurare: Luni, Marți, Miercuri, Joi


Activitatea principală: Artă și imaginație

Subactivitatea: 001.07 Guitar Jam, prof. Florin Ceșa

Descriere subactivitate:

           Această activitate se adresează tuturor elevilor doritori să asculte sau să cânte; ea se referă atât la partea de interpretare a unor piese cu ajutorul instrumentelor muzicale cât și la partea de audiție; pot participa toți cei care știu să cânte la un instrument (indiferent care) dar, în același timp, invit pe toți cei care apreciază prestațiile live să vină să ne încurajeze, să ne asculte și să ne împărtășească impresiile legate atât de ceea ce vor auzi cât și de gusturile lor muzicale, de modul în care înțeleg ei muzica; pe cei ce cântă îi invit să lase sfiala la o parte și să interpreteze la instrumentele lor tot ceea ce le place, indiferent de nivelul artistic pe care l-au atins, pentru că nu este un concurs ci un prilej de a ne cunoaște mai bine și de a fi între prieteni; deși titlul activității este ”guitar jam”, nu se exclude folosirea altor instrumente muzicale și nici a interpretării pur vocale a unor melodii;

           Așadar, dacă vreți să cântați sau doar să-i vedeți și auziți live pe alți colegi, alegeți și această activitate alături de altele la care veți participa în săptămâna școlii altfel:). Sunt invitati sa participe atat elevii care stiu sa cante la un instrument muzical cat si cei care vor sa asiste ca spectatori; se vor interpreta piese muzicale diverse, vor fi explicate elemente care tin de functionarea instrumentelor cat si de tehnicile de interpretare folosite

Număr de ore alocat: 5 ore

Zilele de desfășurare: Luni, Marți, Joi, Vineri


Activitatea principală: Artă și imaginație

Subactivitatea: 001.08 Quiling imagination, prof. Iuliana Matean, prof. Simona Beudean, prof. Corina Palko

Descriere subactivitate:

Quilling-ul reprezintă o metodă de relaxare şi de deconectare. Acesta  este un curs educativ, creativ și relaxant în care oricine poate da frâu liber imaginației prin crearea celor mai inedite modele prin tehnica quilling.

Quillingul este arta prin care fâşiile de hârtie prind viaţă, primind diferite forme, prin rularea, modelarea şi lipirea acestora. Se pot realiza, astfel, felicitări, bijuterii, broşe, cutiuţe, rame foto şi multe altele.

  • O şedinţă durează două ore.
  • Materialele de lucru sunt incluse.

Abia aştept să ne cunoaştem şi să lucrăm împreună!

Număr de ore alocat: 5 ore

Zilele de desfășurare: Luni, Marți, Miercuri, Joi, Vineri


Activitatea principală: Artă și imaginație

Subactivitatea: 001.09 Atelier de creație & colaj, prof. Laura Someșan, prof. Laura Someșan

Descriere subactivitate:

Titlu: ”A fost odată…….dincolo de poveste: Motive decorative popularec&ccolaj”

Scop: Cu caracter educativ îmbină activități atractive, având ca scop stimularea interesul tinerilor pentru descoperirea valorilor tradiţionale regionale prin cunoşterea motivelor decorative populare specifice zonei, stimularea creativității și descoperirea înclinațiilor native, respectiv echilibrarea esteticii vizuale.

Materiale aduse de elevii: foarfece, lipici, restul materialelor sunt asigurate de către echipa „Atelierului de creație artistică”.

Locul de desfășurare: Complexul Muzeal, Bistrița-Năsăud

 Detalii:

         Atelierul de creație artistică este destinat elevilor cărora le place să se exprime, să realizeze în imagini artistice bidimensionale, create cu ajutorul culorilor  aplicate pe o suprafață  cu scopul de a echilibra estetica vizuală.

            Ceea ce pare o joacă de-a decupatul și lipitul este, de fapt o modalitate extreme de creativă, de a ne-reprezenta prin forme, imagini, culori în moduri originale și mereu atractive, compunând astfel un tablou cu diferite material sau elemente.

         Pregătirea și experiența în domeniu a specialiștilor prezenți la activitate vă garantează rezultate deosebite într-o atmosferă de neuitat.

      Organizare: Atelierul de creație artistică este segmentat astfel:

  1. Exerciții de cunoaștere….„A FOST ODATĂ…”,
    • identificare abilități personale
    • jocuri, fișă abilități personale, debate

      2. Atelierul de creație artistică & colaj propriu-zis.

III. Expunere, evaluare, premiere, FEEDBACK, ședință foto, mediatizare.

        Activitatea se va desfășura sub coordonarea prof. Someșan Laura, de la Colegiul Tehnic Infoel, Bistrița și a personalului de specialitate din cadrul Complexului Muzeal B-N, respectiv invitatul surpriză – artist regional al cărui nume va fi dezvăluit la fața locului.

                       MOMENTE INEDITE CU OAMENI CARE ȘTIU SĂ REDEA ECHILIBRUL VIZUAL!

                     CU SIGURANȚĂ VĂ VEȚI DORI SĂ MAI PARTICIPAȚI!!

Număr de ore alocat: 5 ore

Zilele de desfășurare: Joi


Activitatea principală: Artă și imaginație

Subactivitatea: 001.09 Atelier de pictură pe striclă și piatră, prof. Laura Someșan

Descriere subactivitate:

Titlu: ”A fost odată…….dincolo de poveste: Motive decorative populare & chipul țăranului român”

Scop: stimularea interesul tinerilor pentru descoperirea valorilor tradiţionale regionale prin cunoşterea motivelor decorative populare specifice zonei și reproducerea chipului țăranului român în diferite stări emoționale; echilibrarea esteticii vizuale pe diferite suprafețe.

Materiale aduse de elevii: acuarele, guașe, pensule, creion, restul materialelor  sunt aduse de echipa „Atelierului de pictură”.

Locul de desfășurare: Complexul Muzeal, Bistrița-Năsăud – Casa Argintarului, str. Dornei, nr.5, Bistrița, jud. BN.

      Atelierul de pictură&grafică este destinat elevilor cărora le place să se exprime, să realizeze în imaginiartistice bidimensionale, create cu ajutorul culorilor sau în creiona/peniță aplicate pe o suprafață (de pânză, hârtie, sticlă, lemn, piatră etc.) cu scopul de a echilibra estetica vizuală.

     Acest atelier își propune  să stimuleze interesul tinerilor pentru descoperirea valorilor tradiţionale regionale prin cunoşterea motivelor decorative populare specifice zonei și reproducerea chipului țăranului român în diferite stări emoționale.

      Organizare: Atelierul de pictură & grafică este segmentat astfel:

  1. Exerciții de cunoaștere, identificare abilități personale – jocuri, fișă abilități personale
  2. Atelierul de pictură&grafică propriu-zis

III. Expunere, evaluare, premiere, FEEDBACK, ședință foto, mediatizare.

        Activitatea se va desfășura sub coordonarea prof. Someșan Laura, de la Colegiul Tehnic Infoel, Bistrița și a personalului de specialitate din cadrul Complexului Muzeal B-N, respectiv invitatul surpriză – artist regional al cărui nume va fi dezvăluit la fața locului.

     MOMENTE INEDITE CU OAMENI CARE ȘTIU SĂ REDEA ECHILIBRUL VIZUAL!

Număr de ore alocat: 5 ore

Zilele de desfășurare: Miercuri


Activitatea principală: Artă și imaginație

Subactivitatea: 001.10 Interpretare de cântece românești și audiții muzicale, prof. Mihaela Cotuțiu

Descriere subactivitate:

Dragi prieteni,

Va propun o activitate muzicala care reuneste pasiunea voastra specifica varstei cu pasiunea mea .  Referindu-se la o anumita doza de fericire din vietile noastre, ea promite sa aduca in sala de clasa pentru cinci ore veselie, bucurie si entuziasm. “ Muzica e viata mea “ e despre frumusetea si varietatea repertoriului rominesc. Piesele pe care le-am pregatit pentru voi vorbesc despre ceea ce este bun si frumos in viata, despre familie, despre farmecul tineretii,despre reusite si esecuri, despre alegerile noastre si efectele lor , despre iubire, despre fericire si nefericire,  despre speranta,despre o anumita filozofie a vietii si intelepciunea de a ne-o insusi si de a trai conform acesteia. Nu am uitat desigur nici viata de elev ,cu diversele ei aspecte , prezentate cu mult umor intr-o piesa  pe care v-o dedic in mod special. Vom cinta, vom asculta muzica, vom compune versuri, vom dansa, vom ride si vom lasa muzica sa vorbeasca de la sine.Cred ca melodicitatea si mesajul cintecului rominesc ne va incarca pozitiv si ne va face primavara mai frumoasa. Va astept cu drag!!!

Număr de ore alocat: 5 ore

Zilele de desfășurare: Luni, Marți, Miercuri, Joi


Activitatea principală: Artă și imaginație

Subactivitatea: 001.12 Artă românească – obiecte și biserici din lemn, prof. Alina Pop, prof. Simona Oprea

Descriere subactivitate:

Artă Romanească – “Obiecte si Biserici din lemn”

  “ Nu ştim alţii cum sunt, dar noi ne simţim acasă în Muzeul nostru. Adică ne simţim bine, ne place să privim în jur în sălile prietenoase cu pereţi pictaţi, pline de obiecte frumoase sau surprinzătoare sau, dimpotrivă, familiare. Ne simţim mai aproape de părinţi şi simţim totodată că aici avem ce povesti şi copiilor. Muncind împreună mai mult de jumătate din zi, din când în când, între noi se coagulează relaţii apropiate, asemănătoare relaţiilor de familie. Nu ştiţi dacă să ne credeţi? Exagerăm poate? Veniţi acasă la Muzeu şi verificaţi…”

   Când treci pragul muzeului, intri într-o lume de obiecte şi imagini unde acestea au un cu totul alt mod de existenţă. E o lume în care sunt îmbinate, după o cu totul altă formulă, obiecte şi imagini cu care stabileşti un cu totul alt raport:  un contrast violent, destabilizator intre lumea prezenta si trecut.  Pentru o clipă, te retragi, îţi regăseşti suflul şi poate că vei învăţa din această confruntare cu această altă lume distanţa faţă de lumea obiectelor şi a imaginilor pe care o vei regăsi ieşind din muzeu.

  • Vizita -expozitia permanenta -secţia Etnografie – Artă Românească
  • Vizionare film documentar : “Biserici de lemn din Transilvania”

  Arta – o parte a sufletului nostru- e strâns legată de întreaga existenţă a omului. El se îngrijeşte să dea o înfăţişare frumoasă şi deosebită nu numai portului şi casei lui, dar şi bisericii. Arhitectura acestor mici temple de lemn este una dintre cele mai originale. Cele mai multe sunt numai din lemn, fără nici un adaos de metal sau piatră. Chiar şi în interior totul e de lemn, până şi potirul.  Într-una din ele şi cristelniţa de metal era înlocuită printr-una de pământ. Detaliile sculpturale ale acestor bisericuţe sunt de cel mai mare interes – nepreţuite motive de artă pe care le regasim şi refolosim constant, în prezent.

   Bisericile de lemn devin astfel  martor oculari cu o unitate arhitectonică remarcabilă în care ştiinţa folosirii spaţiului se manifestă în linii şi volume ce exprimă forţă şi graţie, îndrăzneală, dar şi echilibru, măsură , a trecutului,  prezentului si viitorului nostru .

Număr de ore alocat: 5 ore

Zilele de desfășurare: Marți


Activitatea principală: Artă și imaginație

Subactivitatea: 001.13 Arta în imagini – prof. Simona Oprea, prof. Alina Pop

Descriere subactivitate:

  • Arta în imagini
  • „Expoziţia” cu ghid
  • Film cu şi despre un artist

Am avea nevoie ……

  • de un spaţiu virtual – real (Complexul Muzeal Bistriţa-Năsăud)
  • de un curator cu „ochelari tunaţi” şi papuci coloraţi,
  • de copii-nzestraţi cu minte ascuţită, vocabular „de neînţeles” şi zâmbet şugubăţ.

Expoziţia-Film va fi un traseu labirint al imaginilor si a povestilor spuse de artist prin lucrările expuse.

Ia un loc, priveşte şi foloseşte! 🙂

Număr de ore alocat: 5 ore

Zilele de desfășurare: Vineri


Activitatea principală: Literatura și celelalte arte

Subactivitatea: 002.01 Literatura și cinematografia, prof. Ramona Ciuta, prof. Delia Verdeș

Descriere subactivitate:

In cadrul subactivitatii, ne-am propus sa atingem urmatoarele obiective:

  1. Sa vizionam ecranizari realizate dupa opere literare din programa scolara (“Ion”, “Moara cu noroc”, “Ultima noapte de dragoste”) pentru a raspunde apoi la intrebarea: “Cartea sau filmul?”- loc de desfasurare C.T.Infoel;
  2. Sa urmarim prezentari PPT. despre specia basmului, urmate de o masa rotunda si dezbatere cu tema: “Mai este basmul de actualitate?”- loc de desfasurare C.T.Infoel;
  3. Sa cunoastem arta populara romaneasca, plecand de la imagini emblematice din filmul “Ion”, unde regasim aspecte monografice ale satului romanesc traditional (ia romaneasca, clopul cu pana de paun etc.)- loc de desfasurare Muzeul Judetean, Bistrita;
  4. Sa facem o paralela intre arta cuvantului si arta culorii (literatura si pictura), vizionand filme precum “Stefan Luchian”, “C-tin Brancusi”- loc de desfasurare Muzeul Judetean, Bistrita;
  5. Sa vizionam un film la cinematograful “Dacia”, pentru a ne dezvolta spiritul critic; in cadrul unei discutii libere, ne vom exprima opiniile argumentate in legatura cu filmul vizionat.

Număr de ore alocat: 5 ore

Zilele de desfășurare: Luni, Marți, Miercuri, Joi


Activitatea principală: Literatura și celelalte arte

Subactivitatea: 002.02 Atelier de creație literară și cerc de lectură, prof. Adela Burduhos, prof. Mihaela Oanea

Descriere subactivitate:

Elevii vor realiza o campanie electorală a cărților, concretizată în realizarea unor mini-afișe a câte unei cărți, însoțite de un slogan motivant și de câteva impresii de lectură. Se urmărește formarea unor cititori de plăcere, prin abordarea operelor în discuție într-un mod inovativ: pornind de la incipit, de la final sau chiar de la un fragment relevant, ca de exemplu o replică a personajelor. Aspectul  ludic al abordării textului își propune să îi antreneze pe elevi într-o activitate resimțită drept benefică, în primul rând pentru că le privilegiază subiectivitatea.

Pornind de la experința de lectură acumulată, elevii vor participa la un atelier de scriere creativă a cărui temă va fi stabilită în prealabil.

Vizita la biblioteci sau edituri este privită ca o sursă de sporire a interesului față de lectură.

Un atelier va consta în audierea unor interviuri luate de Marius Chivu unor scriitori contemporani, în emisiunea  All you can read de la  7radio, punct de la care profesorul va încerca să îndrepte atenția elevilor înspre cărțile respectivilor autori.

 De asemenea, activitatile acestei saptamani vor fi indreptate inspre crearea de texte lirice: poezie japoneza, haiku, atat in limba romana, cat si in engleza, poezie avangardista si pictopoezie.

Număr de ore alocat: 5 ore

Zilele de desfășurare: Marți, Miercuri, Joi, Vineri


Activitatea principală: Text și context

Subactivitatea: 002.003 Ideologii literare și culturale – prof. Urcan Ioan

Descriere subactivitate:

Li se va propune elevilor o suită de prezentări, lecturi critice și teoretico-literare, dezbateri și discuții libere având ca obiectiv dezvoltarea capacității participanților de a contextualiza textele lirice ale autorilor canonici din programa de bacalaureat, prin raportarea poeziilor studiate în clasă la ideologiile literare ale diverselor curente și orientări literare și culturale, precum și la contextele cultural-istorice ale respectivelor curente și orientări.

Subactivitatea va fi organizată în cinci ateliere de lucru consacrate, zilnic, câte unei orientări literare și culturale, după cum urmează:

 Luni – Romantismul: prezentare, lectură literară, lectură critică, dezbatere, discuții libere – 5 ore;

Marți – Simbolismul: prezentare, lectură literară, lectură critică, dezbatere, discuții libere – 5 ore;

Miercuri – Expresionismul: prezentare, lectură literară, lectură critică, dezbatere, discuții libere – 5 ore;

Joi – Tradiționalismul: prezentare, lectură literară, lectură critică, dezbatere, discuții libere  – 5 ore.

Vineri – Modernismul: prezentare, lectură literară, lectură critică, dezbatere, discuții libere – 5 ore; Organizare inițială – 1 oră.

Număr de ore alocat: 16 ore

Zilele de desfășurare: Luni, Marți, Miercuri, Joi, Vineri.


Activitatea principală: Interesat de activități interesante

Subactivitatea: 003.01 Cunoaște și protejează patrimoniul cultural național – pprof. Mihaela Miheștean

Descriere subactivitate:

D-na Tanco Gabriela de la Politia Judetului Bistrita-Năsăud, o sa prezinte aspecte despre cunoasterea si protejarea patrimoniului cultural national.

Număr de ore alocat: 5 ore

Zilele de desfășurare: Marți


Activitatea principală: Interesat de activități interesante

Subactivitatea: 003.02 Apa și importanța ei în viața noastră. Vizite la stațiile de tratare și epurare a aperi, prof. Ligia Rus

Descriere subactivitate:

Vizitarea Statiilor de Tratare si Epurare a Apei din Bistrita.

Număr de ore alocat: 5 ore

Zilele de desfășurare: Luni, Miercuri


Activitatea principală: Interesat de activități interesante

Subactivitatea: 003.03 Explorarea inteligenței multiple prin filme și jocuri, prof. Viorelia Lupșan

Descriere subactivitate:

Nu contează cât ești de deștept, ci cum ești deștept! Teoria inteligentelor multiple susține ca fiecare dintre noi este deștept într-un anume fel! Activitățile propuse urmăresc dezvoltarea inteligentei artistice, lingvistice dar si inter sau intr-personala! Vom urmări filme pe diverse teme-filosofie, religie, istorie sau orice alta tema îți dorești.Filmele vor fi în limba engleza, fără subtitrare sau cu subtitrare în limba engleza! Fiecare sesiune de film va fi urmata de discuții pe tematica respectiva. De asemenea, dacă nu știi încă ce fel de inteligenta posezi, poate reușim sa descoperim împreuna, prin jocuri gen Activity, Dixit, sau orice alt joc de tipul indoor, menit sa te ajute sa-ti descoperi talentele sau tipul de inteligenta. Inteligenta emoționala sau cea interpersonala îți vor fi stimulate de o acțiune comuna cu copiii de la centrul Lacrima, tocmai pentru a înțelege, dacă nu te-ai convins deja, ca ceea ce contează este nu cât ești de deștept, ci  în ce fel ești deștept!

Număr de ore alocat: 5 ore

Zilele de desfășurare: Luni, Marți, Miercuri, Joi, Vineri


Activitatea principală: Interesat de activități interesante

Subactivitatea: 003.04 Jocul minții, prof. Elena Vîrtic

Descriere subactivitate:

EXERCIȚII PENTRU GIMNASTICA MINȚII

Creierul  “YOU EITHER USE IT, OR YOU LOSE IT ” (ORI ÎL FOLOSEȘTI, ORI ÎL PIERZI). Unul dintre principiile de bază ale creierului nostru este că el trebuie antrenat zilnic. Gimnastica minții  dă rezultate atât în ce privește dezvoltarea personală, cât și orice alt aspect al vieții tale – este secretul succesului în toate aspectele vieții.

– Sunt jocuri/exerciții simple dar extrem de eficiente, pentru a-ți antrena creierul fără să fie nevoie de eforturi mari. Comunicare, cât mai multă comunicare, dar la nivel de analiză și logică, nu doar de complezență!

– Jocurile minții pot fi chiar distractive dacă adăugăm o porție de umor la ele.

– …….e rândul tău …ce alte metode prin care îti poți antrena creierul cunoști?

Număr de ore alocat: 5 ore

Zilele de desfășurare: Luni, Marți, Miercuri, Joi


Activitatea principală: Interesat de activități interesante

Subactivitatea: 003.05 Universul – condiții de extindere ale Universului, prof. Margareta Encian

Descriere subactivitate:

A existat cu adevărat Big Bang-ul și cum a luat naștere Universul?

Număr de ore alocat: 5 ore

Zilele de desfășurare: Luni


Activitatea principală: Interesat de activități interesante

Subactivitatea: 003.05 Universul – condiții de extindere ale Universului, prof. Margareta Encian

Descriere subactivitate:

Cum arăta Universul la început și cum au apărut stelele și galaxiile?

Număr de ore alocat: 5 ore

Zilele de desfășurare: Marți

Activitatea principală:

  1. Interesat de activități interesante

Subactivitatea:

003.05 Universul – condiții de extindere ale Universului, prof. Margareta Encian

Descriere subactivitate:

Se va extinde Universul la nesfârșit? Este el infinit?

Număr de ore alocat: 5 ore

Zilele de desfășurare: Miercuri


Activitatea principală: Interesat de activități interesante

Subactivitatea: 003.05 Universul – condiții de extindere ale Universului, prof. Margareta Encian

Descriere subactivitate:

Ce se va întâmpla cu planeta Pământ în viitor?

Număr de ore alocat: 5 ore

Zilele de desfășurare: Joi


Activitatea principală: Interesat de activități interesante

Subactivitatea: 003.05 Universul – condiții de extindere ale Universului, prof. Margareta Encian

Descriere subactivitate:

Se va dezintegra cândva toată materia?

Număr de ore alocat: 5 ore

Zilele de desfășurare: Vineri


Activitatea principală: Interesat de activități interesante

Subactivitatea: 003.06 Explorarea inteligenței practice – prof. Adriana Baci

Descriere subactivitate:

Datorită faptului că suntem diferiţi, modul în care învăţăm este diferit ,preferăm experienţele de învăţare în care suntem activ implicaţi,învaţăm mai repede când noile achiziţii sunt utile şi practicate în viaţa de zi cu zi,  precum şi în viitor.

Stilul de învăţare tactil-kinestezic  este atribuit celor care :

  – Îşi amintesc ceea ce fac şi experienţele personale la care au participat cu mâinile şi întreg corpul (mişcări şi atingeri)

 – Prefera folosirea instrumentelor sau preferă lecţiile în care sunt implicaţi activi/participarea la activităţi practice

– Îşi pot aminti foarte bine lucrurile pe care le-au făcut o dată, le-au exersat şi le-au aplicat în practică (memorie motrică)

 – Au o bună coordonare motorie

Propun in cadrul programului Școala altfel următoarele  activitaţi :

  1. Vizionarea unor documentare cu privire la automatizarea şi robotizarea proceselor tehnologice şi dicuţii pe aceasta temă.

2.Activitaţi practice la Palatul copiilor .

Număr de ore alocat: 5 ore

Zilele de desfășurare: Luni, Marți, Miercuri, Joi, Vineri


Activitatea principală: Interesat de activități interesante

Subactivitatea: 003.07 Explorari ale ASTRONOMIEI – prof. Rodica Toader

Descriere subactivitate:

In laboratorul de Fizica elevii vor viziona filme documentare despre nasterea Universului vor dezbate probleme Filozofice despre Univers.

colaborare intertematica cu d-na prof.Encian Margareta

Număr de ore alocat: 5 ore

Zilele de desfășurare: Miercuri


Activitatea principală: Interesat de activități interesante

Subactivitatea: 003.08 Șofer pe mapamond, prof. Adriana Folfă

Descriere subactivitate:

Este o activitate din care elevii vor invata ce inseamna sa fi sofer profesionist, de asemenea isi vor imbunatati, cunostintele in materie de legislatie rutiera. Se vor intalni cu notiuni legate de  modul de circulatie a vehiculelor si a pietonilor, cu reguli pe care trebuie sa le respecte in trafic.

Număr de ore alocat: 5 ore

Zilele de desfășurare: Luni, Marți, Miercuri, Joi


Activitatea principală: Interesat de activități interesante

Subactivitatea: 003.09 Automobilul și viața mea, prof. Lucia Oltean

Descriere subactivitate:

Ceea ce azi pare banal şi accesibil tuturor,pe vremuri era o curiozitate scumpă.Orice formă ar avea şi oricine ar urca la volan,automobilul rămâne”eroul” timpurilor moderne.Iată de ce, propun o dezbatere pe acest subiect cu următorul conţinut:

  • Apariţia şi evoluţia automobilului(prezentare ppt.)
  • Istoria auto a României(miniexpoziţie)
  • Istoria mărcilor auto(afişe)
  • Personalităţi auto(afişe)
  • Automobilul viitorului(prezentare ppt.,grafică)
  • Curiozităţi auto(teste on line)
  • Infotrafic(monitorizarea traficului în timp real)
  • Siguranţă şi confort auto(prezentare ppt.,filme de pe youtube)

Aşa cum spunea Henry Ford,fondatorul industriei americane de automobile”a fi împreună este un început,a rămâne împreună este un progres,a lucra împreună este un succes”.Aştept sugestii.

Număr de ore alocat: 5 ore

Zilele de desfășurare: Luni, Marți, Miercuri, Joi, Vineri


Activitatea principală: Interesat de activități interesante

Subactivitatea: 003.10 Vizită la Rombat, Teodor Precup

Descriere subactivitate:

Vizită în zona industrială la ROMBAT Bistriţa.Vom vedea cum se produc bateriile de acumulatori adică bateriile auto.Vom vedea cum este organizată o firmă cu brand.Ne vor explica cum rezolvă problema colectării bateriilor auto uzate.

Număr de ore alocat: 5 ore

Zilele de desfășurare: Luni, Marți, Miercuri


Activitatea principală: Interesat de activități interesante

Subactivitatea: 003.11 Vizită la unități service auto, Grigore Jimborean

Descriere subactivitate:

Găsirea unui atelier auto la care putem lăsa fără griji maşina personală este o sarcină dificilă.Venim în ajutorul vostru,organizând o zi de vizite la cele mai reprezentative service-uri auto din oraşul nostru.

Număr de ore alocat: 5 ore

Zilele de desfășurare: Luni, Marți, Miercuri


Activitatea principală: Arta de trăi frumos

Subactivitatea: 004.01 Mizeria dulce – otrava din îndulcitori, prof. Melinda Botta, prof. Iuliana Matean

Descriere subactivitate:

Mulți dintre noi preferă produsele etichetate „Fără zahăr” sau „Light”, însă știm ce pericole se ascund în spatele acestor denumiri? Majoritatea produselor fără zahăr conțin înlocuitori și îndulcitori artificiali care sunt, de cele mai multe ori, o otrava pentru organism, cauzand probleme serioase de sanatate! Acest atelier de lucru permite elevilor sa descopere substantele din spatele etichetelor, E-urile.

Număr de ore alocat: 5 ore

Zilele de desfășurare: Luni, Marți, Joi, Vineri


Activitatea principală: Arta de trăi frumos

Subactivitatea: 004.02 Undele electromagnetice – pro și contra vieții, prof. Aurelia Lobonțiu, prof. Melinda Botta

Descriere subactivitate:

Dezbaterea temei propuse în urma vizionării unor filme documentare si a lecturării unor articole în specialitate

Număr de ore alocat: 5 ore

Zilele de desfășurare: Luni, Marți, Joi, Vineri


Activitatea principală: Mens sana in corpore sano

Subactivitatea: 005.01 “Ten-is fair play!”, prof Teodor Zbînca

Descriere subactivitate:

  Tenisul de masă-     Jocul bilateral, atât la simplu cat și la dublu, pentru nivel de incepatori dar si avansati. Se urmareste in principal:1.insusirea regulilor de baza in ce priveste desfasurarea jocului    2.deprinderea si consolidarea principalelor lovituri în joc inclusiv serviciul    3.capacitatea de a sustine un joc regulamentar .   Caracteristică jocului este atmosfera de fair-play,respectul fata de adversari ,evidenta situatiilor in care se greseste. Finalitatea activitatii consta în sutinerea unui concurs pe grupe valorice. 

   Ca materiale necesare avem:4 mese de tenis, 4 perechi de palete(pot fi personalizate),mingi.                             

Număr de ore alocat: 5 ore

Zilele de desfășurare: Luni, Marți, Miercuri


Activitatea principală: Mens sana in corpore sano

Subactivitatea: 005.02 Șahul – sportul minții, prof. Cristian Toderic

Descriere subactivitate:

Jocul de sah este o activitate ce aduce multiple beneficii în viața celor ce îi dedica timp. Abilităti precum gândirea critică, atenția la detalii, rezolvarea de probleme, concentrarea atentiei, gândirea strategică, reprezintă atuuri la îndemana celor care practcă sahul. Îmbunătateste memoria, gandirea logica, observatia si analiza. Pe lângă avantajele în sfera cognitivă, șahul reprezintă și un important mijloc  de relaxare.

Organizarea activității-

-durată-de la 8.30-14.oo

-grup țintă-elevi clasele a IX-a și a XII-a

-mod de desfășurae-joc-ȘAH-pe grupe de elevi, în funcție de disponibilitățile materiale.

                              -organizare de competiții de șah între membrii participanți.

Număr de ore alocat: 5 ore

Zilele de desfășurare: Marți, Joi


Activitatea principală: Mens sana in corpore sano

Subactivitatea: 005.03 Dansul – Modalitate de echilibrarea emoțională, prof. Mărioara Feldrihan

Descriere subactivitate:

Dansul- istoric, tipuri de dans

Rolul dansului in echilibrarea emotiilor

Minicurs de dans

Număr de ore alocat: 5 ore

Zilele de desfășurare: Marți, Miercuri, Joi, Vineri


Activitatea principală: Mens sana in corpore sano

Subactivitatea: 005.04 Sportul în jocuri, prof. Toderic Cristian, prof. Iuliana Matean, prof. Simona Beudean

Descriere subactivitate:

Sportul prin jocuri-fotbal ,badminton, baschet , handbal, tenis de masa.

Practicarea sportului, de orice natura, individual sau in echipa, are implicatii benefice asupra practicantului-

-dezvoltare fizica si psihica armoniosa

-formarea unor valori morale bine definite, precum-într-ajutorare, prietenie,empatie, responsabilitate ,etc

-întelegerea fair-play-ului ca un concept al respectului reciproc fata de toti cei implicati in fenomenul sportiv

-realizare unor activitati placute si utile , recreative.

Organizarea activitatii-durata-8.30-14.00

   Grup tinta- elevi clasele a IX-a și a XII-a

  Mod de desfasurare-jocuri bilaterale , pe echipe sau perechi(tenis de masa, badninton).

                                  -competitii amicale

Număr de ore alocat: 5 ore

Zilele de desfășurare: Luni, Miercuri, Vineri


Activitatea principală: “- cu – = + “

Subactivitatea: 006.01 Matematică distractivă, prof. Claudia Croitor

Descriere subactivitate:

Prezentarea unor probleme de logica matematica si perspicacitate. Organizarea unui concurs pe grupe de rezolvare de probleme.

Număr de ore alocat: 5 ore

Zilele de desfășurare: Luni


Activitatea principală: “- cu – = + “

Subactivitatea: 006.02 Mari matematicieni, prof. Claudia Croitor

Descriere subactivitate:

Prezentarea unor mari matematicieni cu rezultatele lor remarcabile.

Număr de ore alocat: 5 ore

Zilele de desfășurare: Marți


Activitatea principală:  “- cu – = + “

Subactivitatea: 006.03 Curiozități matematice, prof. Claudia Croitor

Descriere subactivitate:

Prezentarea unor probleme ‘deosebite’ si a unor curiozitati matematice. Concurs pe grupe.

Număr de ore alocat: 5 ore

Zilele de desfășurare: Miercuri


Activitatea principală: “- cu – = + “

Subactivitatea: 006.04 Anul 2017 în curiozități matematice, prof. Claudia Croitor

Descriere subactivitate:

Prezentarea de exercitii si probleme in care apare anul 2017.

Număr de ore alocat: 5 ore

Zilele de desfășurare: Joi


Activitatea principală: “- cu – = + “

Subactivitatea: 006.05 Matematica și restul lumii, prof. Claudia Croitor

Descriere subactivitate:

Interactiunea dintre matematica si alte domenii de activitate.Importanta notiunilor matematice si legatura lor cu alte domenii.

Număr de ore alocat: 5 ore

Zilele de desfășurare: Vineri


Activitatea principală: “- cu – = + “

Subactivitatea: 006.06 Mari matematicieni, prof. Dănilă Dorel Dumitru

Descriere subactivitate:

Prezentarea operei unor mari matematicieni ale căror descoperiri au condus la dezvoltarea diverselor domenii ale matematicilor contemporane: Newton, Leibniz, Gauss, Fermat, Riemann, Hilbert, Cantor, Godel, Turing, Mandelbrot.

Subactivitatea va fi organizată în cinci ateliere de lucru consacrate, zilnic, contribuțiilor a câte doi dintre matematicienii enumerați mai sus (15 ore). Activitatea atelierelor va consta în prezentări, lectură, dezbatere, discuții libere, exemple operaționale, aplicații și exerciții, având ca obiectiv dezvoltarea orizontului matematic al participanților.

O oră va fi alocată organizării inițiale a atelierelor de lucru.

Număr de ore alocat: 16 ore

Zilele de desfășurare: Luni, Marți, Miercuri, Joi, Vineri.


Activitatea principală:  Animații cu Alice

Subactivitatea: 007.01 Introducere în programare folosind Blockly, prof. Carmela Abrudean

Descriere subactivitate:

Aceasta sesiune de lucru este dedicata elevilor de la profilul tehnic si servicii care nu au in programa scolara Informatica, dar doresc sa dobandeasca primii pasi in programare si deasemenea pot participa la aceasta sesiune si elevi de la profilul real, care doresc sa-si consolideze cunostintele dobandite, utilizand Language Blocks

Informatii suplimentare pe https://hourofcode.com

Număr de ore alocat: 5 ore

Zilele de desfășurare: Luni, Marți, Miercuri


Activitatea principală:  Animații cu Alice

Subactivitatea: 007.02 Introducere în programare orientată obiect, mediul Alice, prof. Pavel Nicoară

Descriere subactivitate:

Subactivitatea este destinata elevilor cu cunostinte de programare SAU celor care au parcurs subactivitatea “Introducere in programare”.

Alice este un mediu inovator de programare 3D disponibil gratuit, conceput pentru a fi primul contact al elevului cu programarea orientată pe obiect(Java). Acesta permite elevilor să învețe conceptele de programare fundamentale prin crearea de filme animate și jocuri video simple. În Alice, obiecte 3-D (de exemplu: oameni, animale, și vehicule) vor popula o lume virtuală și elevii pot să creeze un program pentru a anima obiectele inserate în scenă.

Informatii suplimentare gasiti pe alice.org

Subactivitatea presupune lucru pe calculator, intr-un laborator de informatica, si asigurarea unei continuitati cu celelalte subactivitati proiectate in atelier : “Elemente avansate de programare cu Alice” si “Elemente de programare Java”.

Număr de ore alocat: 5 ore

Zilele de desfășurare: Luni, Marți


Activitatea principală:  Animații cu Alice

Subactivitatea: 007.03 Elemente de animație avansate, prof. Felicia Bîz

Descriere subactivitate:

Subactivitatea este o continuare a subactivitatii “Introducere in programarea orientata obiect, mediul Alice “.  Presupune realizarea unui proiect care sa cuprindă elemente de programare, cum ar fi: declararea de proceduri si  de variabile, precum si folosirea unor structuri de control intalnite in domeniul programarii.

Număr de ore alocat: 5 ore

Zilele de desfășurare: Marți, Miercuri, Joi


Activitatea principală:  Animații cu Alice

Subactivitatea: 007.04 Elemente de Java, Liliana Popițean

Descriere subactivitate:

Aceasta subactivitate este o continuare a subactivitatilor precedente si presupune finalizarea proiectelor concepute de elevi, proiecte care vor fi prezentate, evaluate si premiate.

Număr de ore alocat: 5 ore

Zilele de desfășurare: Miercuri, Joi


Activitatea principală: Comunicarea și brand-ul personal

Subactivitatea: 008.01 Comunicarea on-line, prof. Daniel Hudrea

Descriere subactivitate:

Conform cercetării realizate de Organizația Salvați Copiii, marea majoritate a copiilor din Romania accesează internetul zilnic sau aproape zilnic(86% dintre aceștia). Apoximativ 90% dintre copii afirmă că folosesc cel puțin o rețea de socializare, majoritatea dintre ei fiind utilizatori de Facebook.Activitatea tinerilor  pe Internet, conectarea acestora prin dispozitive mobile, multiple funcții cu rol de socializare ale aplicațiilor , programelor și site-urilor accesate de tineri, toate acestea sunt o stare de fapt și reprezintă unul din modurile în care tehnologia a modelat societatea și viața zilnică.Prin urmare este un proces care nu poate fi stopat sau refuzat. În aceste condiții devine evidentă nevoia de a corela dezvoltarea mijloacelor de comunicare  și utilizarea acestora de către tineri cu mediul școlar, familial și social în care aceștia trăiesc.

Noile forme virtuale de socializare și de comunicare au axacerbat anumite probleme sociale, precum hărțuirea, autoizolarea, lipsa de intimitate,etc, iar pentru tineri aceste provocări sunt dublate de lipsa de experiență și de inteligența socială specifică vârstei.Astfel fiind capabili să acumuleze rapid informații ,ei sunt cei care adoptă rapid aceste forme de comunicare, însă nu au la dispoziție mijloace de protecție sau de precauție împotriva pericolelor online.

 Obiective:

  • Identificarea şi conştientizarea factorilor care pot determina comportamente de tip bullying;
  • Prevenirea şi reducerea comportamentelor de hărţuie (bullying) în rândul elevilor;
  • Dezvoltarea competenţelor sociale, dezvoltarea de comportamente şi atitudini alternative.

Metodă: Se poate lucra cu grupuri de elevi, cu o clasă întreagă, sau, pentru prima parte a activităţii (vizionarea filmului), cu mai multe clase împreună

Timp: 2 ore (filmul şi scurtă discuţie) + 1 ora (discuţii la clasă)

Materiale / resurse: 

  • Posibilitatea proiectării de filme (calculator, videoproiector);
  • Filme artistice care abordează problematica hărţuirii (bullying-ului) în mediu şcolar, de exemplu Spijt! (Regret!) (Olanda, 2013) şi Cyberbullying (SUA, 2011).

 Descriere: 

Pentru început, filmul selectat este proiectat grupului de elevi.

Imediat după finalizarea proiecţiei se poartă o scurtă discuţie cu elevii, pentru a le da acestora ocazia de a puncta aspectele considerate de ei importante, de a împărtăşi „la cald” ceea ce i-a impresionat, surprins, marcat din ceea ce au văzut. Ţinând cont de faptul că  această etapă vine imediat dupa vizionarea filmului (cu o durată de aproximativ o oră şi jumătate), discuţiile, în această fază, nu vor depăşi 10-15 minute.

Esenţială este continuarea discuţiilor în cadrul unei ore la clasă, la un interval nu prea mare de timp (cel mult câteva zile), astfel încât impresia lăsată de film să fie încă proaspătă.

Discuţiile pornesc de la câteva întrebări specifice fiecărui film, dar este bine ca elevii să aibă posibilitatea de a exprima cât de liber ceea ce gândesc şi simt faţă de ce au văzut, şi mai ales de a face legătura între film şi aspecte/situaţii care ţin de viaţa reală

Joi activitatea se va desfășura la Centrul Scolar de Educatie Incluziva Lacrima, o activitate alaturi de copii cu deficiente , cu ,,Micii creatori,,

Număr de ore alocat: 5 ore

Zilele de desfășurare: Marți, Joi


Activitatea principală: Comunicarea și brand-ul personal

Subactivitatea: 008.02 Brand-ul personal, prof. Laura Someșan

Descriere subactivitate:

Titlu: Brand-ul personal (Branding Personal)

Scop: descoperirea în rândul elevilor și valorificarea pasiunii, talentului, valorilor, motivațiilor personale, iar apoi calibrarea la individualitatea fiecăruia, astfel încât să devină interesant, ușor de găsit și monetizat; identificarea mesajului pe care îl transmite și ceea ce ai de oferit, găsirea propriei voci și atingerea obiectivelor către succes

Resurse materiale: sunt asigurate de către coordonatorul subactivității

Resurse umane:

  • un maxim de 25 de elevi
  • 1 profesor
  • 2 invitați

Resurse temporare: conform planificării

Loc de desfășurare: laborator informatică, nr. 5, et. 3, corp A, Colegiul Tehnic Infoel, Bistrița

Informații despre conținutul subactivității, care se urmărește a fi o activitate interdisciplinară și de orientare profesională:

       Un brand este o colecție de elemente intangibile – idei, sentimente, asocieri de cuvinte. Aceste elemente intangibile sunt stocate în depozitul minții noastre.” (Dr. Eric E. Schmidt,  CEO la Google)

        Acest atelier de dezvoltare personală dorește să vină în sprijinul tinerilor pentru a se descoperii ei pe ei, de a-și crea propriul EU REALIST, deoarece astăzi, tot mai mulți oameni sunt interesați să își construiască o imagine cât mai bună. Pasul următor, probabil, va fi să iși construiască o imagine cât mai realistă, bazată pe atuurile personale.

        Atelierul de față se referă la acest „pas următor”. Așadar…. ce este brandingul personal și la ce-i bun el ?

Mai întâi, ce este încrederea în sine și apoi ce este un brand ?

         Tehnicile și tacticile ce vor fi utilizate/dezvăluite în cadrul acestui atelier sunt despre tine cu tine și despre voi cu voi; câtă încredere în tine ai? pentru a identifica valorile tale personale și apoi, despre brandul personal, în mod practic:

simplu spus, un brand personal este o suma de elemente intangibile care îți cresc valoarea percepută în mintea celor care intra în contact cu tine.

      În acest atelier vei primi tehnici și tactici prin care să iți construiești o imagine realistă și benefică în ochii celorlalți!

      Atelierul este  ușor de aplicat. Dorința mea cea mai mare este ca în fiecare «lecție » să găsești câte un element concret (cel puțin), pe care să Îl poți aplica imediat.

      Sunt câteva întrebări simple și importante despre branding la care vei găsi răspuns:

  • Cum să faci o analiza a propriei persoane din perspectiva imaginii pe care o ai?
  • Ce definește brand-ul tău personal?
  • Brandul personal reprezintă REPUTAȚIA?
  • Care sunt etapele constituirii brandului personal?
  • Care este rolul charismei personale (și ingredientele ei)?
  • Care sunt resursele folosite în constituirea unui brandului personal?
  • Care sunt resursele necesare pentru a îți construi imaginea???

                                                                    …si multe altele…

          „Un brand este ceea ce spun ceilalți despre tine, când tu nu ești de față”

                                                                                   Jeff Besoz, CEO Amazon

Vom descoperi împreună toate aceste lucruri în cadrul atelierului de Branding Personal.

ÎNSCRIE-TE!!

                                      Acest atelier este pentru tine și eu știu asta…

Număr de ore alocat: 5 ore

Zilele de desfășurare: Luni, Marți


Activitatea principală: Comunicarea și brand-ul personal

Subactivitatea: 008.03 Youth Mind Creativity, prof. Sidor Costinași, psiholog Mariana Bălănean

Descriere subactivitate:

Youth Mind Creativity este un program destinat tinerilor cu vârste cuprinse între 15 și 19 ani care doresc să-și descopere, exploreze și valorifice capacitățile interioare.

Ce dobândesti prin participarea la workshop?

  • înveți să te cunoști, să-ți conștientizezi și explorezi potențialul;
  • înveți să-ți folosești puterea pentru a-i ajuta pe alții;
  • înveți să folosesti eșecul ca prieten și să inveți din el;
  • înveți să crezi în tine insuți, în propria ta valoare, să te dezvolți și să fi responsabil.

Facilitatori

  • Sidor Costinași (Doru), trainer, membru John Maxwell TEAM Romania. Doru are o experiență de peste 20 de ani în educația nonformală, este curios, deschis și explorator al puterii interioare.
  • Mariana Bălănean, psihoterapeut psihoterapie pozitivă. Cercetaș, cu deschidere spre nou, empatie și iubire față de oameni Mariana sprijină cunoașterea de sine, armonia și pacea interioară.

Număr de ore alocat: 5 ore

Zilele de desfășurare: Marți


Activitatea principală: Turist în România, turist în Europa

Subactivitatea: 009.01 Turism în capitale europene, prof. Daniela Piciu, Prof. Marius Pop, prof. Cristina Rusu, prof. Marilena Bogdan, prof. Mariana Nagy

Descriere subactivitate:

Aceasta activitate are drept scop descoperirea  unor aspecte din trecutul nostru, in afara celor prezentate la clasa in ora de istorie. Prima zi este dedicata Budapestei unde vom face un tur de 4 ore, cu autobuzul si pe jos, vizitand principalele atractii turistice ale capitalei Ungariei. Seara vom face o croaziera de o ora pe Dunare. A doua zi vom vizita Bratislava. Urmatoarele doua zile sunt destinate orasului Praga. Aici vom vizita Castelul si obiectivele legate de acesta, Orasul Vechi, Cartierul Evreiesc si turnul Petrin. In ultima zi, in drum spre casa vom vizita orasul Brno.

Număr de ore alocat: 5 ore

Zilele de desfășurare: Luni, Marți, Miercuri, Joi, Vineri


Activitatea principală: Turist în România, turist în Europa

Subactivitatea: 009.02 Să cunoaștem și să vizităm “BURG-urile” Bistriței, prof. Rodica Toader

Descriere subactivitate:

Grupul de elevi va merge le Centrul National de Informare si Promovare Turistica Bistrita(locatia:zona Primariei)unde vor primi informatii despre Formarea orasului si toate zonele limitrofe, atat de la ghid cat si de la toate mijloacele de informare (harti,carti,pliante dar mult mai senzational din filmele proiectate pe ecrane imense dotate cu tehnica de ultima generatie).

Dupa documentare, vizitam toate regiunile cum ar fi: Casa Argintarului, CASA ASOCIAŢIEI MESERIAŞILOR, azi Centrul Cultural Municipal Bistriţa, str. Albert Berger, nr. 10., FRAGMENTE ALE ZIDULUI DE INCINTĂ APARŢINÂND CETĂŢII MEDIEVALE BISTRITZ, BISTRIŢA, Ecaterina Teodoroiu nr. 2-4, Aleea Pietonala, Biserica Evanghelica.

Pe Aleea Pietonala facem un popas pe terasa unei cofetarii pentru a servi un suc, o cafea, o prajitura.

Număr de ore alocat: 5 ore

Zilele de desfășurare: Luni, Vineri


Activitatea principală: Turist în România, turist în Europa

Subactivitatea: 009.03 “Să cunoaștem valoarea banilor” – Repere istorice BNR Cluj Napoca cu Cristian Moldovan, prof. Laura Someșan, Ceșa Florin, Feldrihan Mărioara

Descriere subactivitate:

Titlu: „Să cunoaștem valoarea banilor” – Repere istorice BNR Cluj-Napoca

Scop: îmbinare util cu plăcut în timpul liber, descoperire de noi cunoștințe în plan financiar/monetar/valutar, cunoașterea tehnologiei de procesare a banilor și modul de fabricare al acestora, orientare profesională  – Vizită de studiu interdisciplinară cu repere financiare – BNR_ul ȘI IMPLICAREA ACESTUIA

PE PIAȚA FINANCIARĂ&ORIENTAREA PROFESIONALĂ.

Obiective:

  • Formarea conduitei participative la viața financiară/socială/profesională
  • Dezvoltarea capacității de proiectare, participare și evaluare în muncă
  • Aprecierea valorilor monetare/profesionale prin adoptarea unor criterii adecvate
  • Distingerea noțiunilor de financiar/monetar/procesare a banilor/orientare profesională
  • Organizarea timpului

Rolul: de descoperire – formativ – educativă

Resurse necesare:

  • Financiare (autofinanțare -costurile transportului la sediile propuse – Cluj)
  • celelalte resurse vor fi asigurate de către echipa de coordonare a activității

Participanți:

  • un maxim de 30 de elevii din clasele 11-12
  • 3 cadre didactice

       Activitatea din cadrul acestui atelier se adresează elevilor cu vârsta peste 16 ani, iar programul stabilt urmărește să îmbine utilul cu plăcutul, să ofere noi cunoștințe în plan financiar/monetar/valutar, de a face cunoștință elevilor cu tehnologia de procesare a banilor și modul de fabricare al acestora, orientare profesională  prin vizita de studiu interdisciplinară cu repere istorice și financiare a BNR_ului ȘI IMPLICAREA ACESTUIA PE PIAȚA FINANCIARĂ&ORIENTAREA PROFESIONALĂ.

       Ca obiectiv general activitatea urmărește să sprijine educația financiară prin însușirea de către elevi a unor noțiuni economice și financiare de bază și formarea unui vocabular economic, dar totodată se propune prezentarea atribuțiilor, rolului și funcțiile băncii centrale și istoria monedei naționale. Toate aceste noțiuni informative vor fi puse la dispoziția elevilor de către specialiști ai BNR, filiala Cluj-Napoca.

     Activitatea se desfășoară la sediul structurii teritoriale BNR, sucursala Cluj-Napoca, unde se va avea în vedere, după caz, următoarele prezentări sau activități:

  • prezentări referitoare la istoria monedei naționale;
  • prezentări care vizează repere din istoria BNR;
  • vizionarea filmului de prezentare a Monedei Statului;
  • prezentarea elementelor de siguranță ale însemnelor monetare
  • vizitarea expoziției monetare;
  • vizitarea sediului structurii teritoriale a BNR
  • BNR și orientarea profesională.

          Profesorii coordonatori vor pune la dispoziția elevilor înscriși în această activitate informații și documentele necesare participării elevilor, fără de care nu vor putea să fie parte activă în desfășurarea activității acestui atelier de educație financiară.

                             SĂ VORBIM DESPRE BANI ȘI BĂNCI?? SĂ CUNOAȘTEM VALOAREA BANILOR!!                                        

Număr de ore alocat: 5 ore

Zilele de desfășurare: Miercuri


Activitatea principală: Turist în România, turist în Europa

Subactivitatea: 009.03 “Să cunoaștem valoarea banilor” – Repere istorice BNR Cluj Napoca cu Cristian Moldovan, prof. Melinda Botta, prof. Aurelia Lobonțiu

Descriere subactivitate:

Vizitarea unor obiective turistice

Număr de ore alocat: 5 ore

Zilele de desfășurare: Miercuri


Activitatea principală: Turist în România, turist în Europa

Subactivitatea: 009.04 Valențe turistice ale Transilvaniei, prof. Mihaela Oanea

Descriere subactivitate:

Excursia de studiu pentru descoperirea valorilor culturale ale Transivaniei va avea ca traseu Bistrita-Sibiu si retur. Se vor vizita obiectivele turistice ale acestui oras, va fi organizata o ora de creatie literara la muzeul Brukenthal si una in parcul din Dumbrava Sibiului.

Număr de ore alocat: 5 ore

Zilele de desfășurare: Luni, Marți


Activitatea principală: Turist în România, turist în Europa

Subactivitatea: 009.05 Ipostaze ale orașului, prof. Mihaela Miheștean

Descriere subactivitate:

Vizitarea cladirilor orasului cu insemnatate istorica si cele incluse in patrimoniu cultural national.Atelierul vrea sa fie un exercitiu de analiza si exploatare a mediului construit contemporan, din punctul de vedere al trecutului, viitorului, perceptiei, relatiilor.

Număr de ore alocat: 5 ore

Zilele de desfășurare: Luni


Activitatea principală: Creație și tehnologie

Subactivitatea: 010.01 Tehnologii avansate la agenții economici din Bistrița, prof. Livia Vultur, prof. Mariana Muț, prof. Rodica Nicoară

Descriere subactivitate:

Scopul activităţii derulate pe parcursul a 5 zile este de a le oferi elevilor oportunitatea de a cunoaşte domeniile de activitate ale agenţilor economici din oraşul nostru, modul de organizare şi desfăşurare a activităţii într-o întreprindere productivă şi de a conştientiza importanţa introducerii noilor tehnologii în toate domeniile de activitate pentru creşterea eficienţei economice şi în special pentru reducerea impactului negativ asupra mediului.

            Activităţile propuse sunt:

  • prezentări de materiale informative  privind domeniile de activitate ale agenţilor economici din oraşul nostru;
  • vizite la următoarele firme:
  • INSTITUTUL  DE CERCETARE-DEZVOLTARE  PENTRU  TEHNOLOGII ŞI ECHIPAMENTE  DE  PROTECŢIA  MEDIULUI – activităţi de cercetare-dezvoltare, de producţie şi de implementare a tehnologiilor avansate în domeniul protecției mediului (instalații de tratare a apei cu ozon pentru linii de îmbuteliere a apei, stații de epurare a apelor menajere comunale şi a apelor reziduale industriale, sisteme de automatizare și SCADA pentru stații de tratare și epurare a apei);
  • SC LEONI  SA – producător de  cabluri, sisteme de cablare și produse conexe, utilizate în industria de automobile, telecomunicații, IT, sănătate şi energie;
  • SC ELECTROPLAST SA –  unul dintre principalii producatori de cabluri si conductori electrici din Romania pentru: sectoarele energetic, feroviar, comercial, domeniul auto, telecomunicaţii,  industrie, construcţii civile şi industriale;
  • RCB ELECTRO 97 SA – producător de conductoare şi cabluri pentru instalaţii electrice, cabluri de semnalizare şi control, cabluri pentru telecomunicaţii, cabluri pentru aplicaţii fotovoltaice;
  • SC Almet SRL – producător de piese forjate, repere prelucrate mecanic, confecţii metalice uşoare, folosind echipamente performante;
  • SC TERAPLAST SA: – cu profilul de producţie axat pe sisteme pentru alimentare şi distribuţie apă şi gaz, sisteme de finisaje interioare, profile tâmplărie, granule plastifiate şi rigide.
  • discuţii privind integrarea pe piaţa muncii după absolvirea liceului şi oportunităţile oferite de agenţii economici din zonă.

Programarea vizitelor se va face în funcţie de numărul de participanţi şi disponibilitatea agenţilor economici.

Număr de ore alocat: 5 ore

Zilele de desfășurare: Luni, Marți, Miercuri, Joi, Vineri


Activitatea principală: Creație și tehnologie

Subactivitatea: 010.02 Transmisii pentru radioamatori, prof. Constantin Rusu, prof. Nechiti Irimie

Descriere subactivitate:

                             O ZI  ALĂTURI DE RADIOAMATORII  BISTRIȚENI

            Radioamatorismul este un fenomen în care sunt angrenați peste 3 milioane de oameni de pe tot mapamondul.

            Membrii radioclubului YO5KUC din cadrul Clubului Sportiv Municipal Bistrița te invită să-ți petreci alături de ei o zi în care îți vor prezenta:

  • Aparatura de care dispune radioclubul;
  • Codul Morse, codul Q și alfabetul fonetic internațional;
  • Activități de radio-orientare ”vânătoarea de vulpi”;
  • Expediții DX prin radiocomunicații în diverse zone geografice ale lumii greu accesibile pentru alte tipuri de comunicații;
  • Demonstrații de trafic radio în unde scurte și unde ultrascurte;
  • Rețeaua de urgență a radioamatorilor voluntari din județ.

Te așteptăm să te înscrii la acestă activitate care se va desfășura la Radioclubul CSM din Str. Parcului nr.1, luni și miercuri între orele 9-14.

Număr de ore alocat: 5 ore

Zilele de desfășurare: Luni, Miercuri


Activitatea principală: Creație și tehnologie

Subactivitatea: 010.03 Surse clasice și alternative de energie electrică, prof. Sanda Naroși, prof. Maria Rus, Ioan Trișcă

Descriere subactivitate:

Elevii vor fi informati cu privire la surse de energie electrica clasice si alternative utilizind informatii culese de pe Internet.

Fiecare alev isi va alege in mod optional un anumit tip de centrala electrica sau o anume sursa de energie electrica  si, in urma cautarilor de pe Internet va intocmi un mic proiect.

Proiectul va fi prezentat in fata colegilor cu ajutorul calculatorului. Astfel vor putea intelege principalele componente precum si principiul de functionare a variantei alese optional.

Elevii vor putea trage concluzii referitor la efectele oricarei surse de energie electrica in mediul inconjurator .Astfel isi vor da seama cit de important este sa ai grija de mediul in care traiesti.

Număr de ore alocat: 5 ore

Zilele de desfășurare: Luni, Marți, Miercuri, Joi, Vineri


Activitatea principală: Creație și tehnologie

Subactivitatea: 010.04 Creație și tehnologie prin jocuri – prof. Constantin Cornel Rusu

Descriere subactivitate:

                                                        LEAGUE OF LEGENDS

Te invit să participi la campionatul pe liceu al celui mai jucat joc pe calculator din Europa, League of Legend. Campionatul se va desfășura pe echipe formate din 5 membrii. Fiecare echipă își desemnează un lider care va participa la stabilirea regulilor desfășurării campionatului, după finalizarea înscrierilor. Echipa câștigătoare va fi premiată și va participa la un campionat la nivel județean pe care intenționăm să-l organizăm.

CONDIȚIA MINIMĂ PENTRU ÎNSCRIERE ESTE SĂ FI JUCĂTOR DE NIVEL 30.

Număr de ore alocat: 5 ore

Zilele de desfășurare: Marți, Joi, Vineri

 

Tags: ,